Jak zatočit se stresem?

Tip č.1 - ZVÝŠENÍ SEBEVĚDOMÍ

Nízké sebevědomí je výsledek toho, že na sebe máme VYSOKÉ nároky. Snažíme se být DOKONALÍ. Víte, co má společného dokonalost a komunismus?

  • Dokonalost je něco jako komunismus. Můžete ji budovat, ale nikdy ji nevybudujete úplně.

Dalším důvodem, proč mají lidé nízké sebevědomí, je odkládání věcí. Respektive slovíčko AŽ.

  •  budu velký, budu dělat toto a toto...
  • AŽ budu mít našetřené peníze, udělám toto a toto...
  • AŽ mi děti odrostou, začnu podnikat.

Právě toto odkládání věcí má velký vliv na naše sebevědomí. Říkáme si, že něco začneme dělat později, nicméně ono nám to někde v hlavě šrotuje, že nejsme to schopni, začít dělat hned. Podvědomě sami sobě říkáte, že nejste něco schopni udělat, že jste neschopní. Tím pádem nás to začíná srážet na kolena a výsledkem je známý stres. 

Jak z toho ven?

Přestaňte mít na sebe přehnané nároky. 

  • Nemůžete být dokonalí.
  • Každý má chyby.
  • Neběhejte za dokonalostí. Nikdy ji nedoženete. Nikdo není dokonalý.
  • Tento web také nejspíš není nějaký skvostný designerský prvek, ale již pomohl spoustě lidem od stresu.

Vymažte si z hlavy slovíčko AŽ. 

  • Pokud chcete něco udělat, udělejte to hned.
  • Není lepší chvíle než TEĎ.
  • Neodkládejte věci na později.

Soustřeďte se na věci, ve kterých jste dobří.

  • Sepište 20 věcí na papír, které se vám v poslední době povedly.
  • Tento papír si vyfoťte do telefonu.
  • Když si budete připadat k ničemu, tak si danou fotku prohlédněte.

Tip č.2 - SPRÁVNĚ DÝCHEJTE PŘI STRESU

Pamatujete, co vám někdo kdysi řekl, když jste byli ve stresu? Zhluboka se nadechni! Nádech a výdech. Výborně! Pokud jste takhle postupovali, tak jste to dělali naprosto špatně. Hned vám vysvětlím proč.

Odkud pochází stres? Z mozku. Víte, co potřebuje mozek na svůj provoz? Kyslík. Pakliže budete zhluboka dýchat, myslíte si, že mu kyslíku dodáte hodně? Ano správně! Budete tím pádem více ve stresu? Samozřejmě.

Kdybych to měl zjednodušit. Je to něco podobného, jako byste naleli benzín do ohně. Co se stane, když budete lít benzín do ohně? Ohneň bude větší a větší.

Co se tedy stane, když budete při stresu hluboce dýchat? Stres bude vetší a větší. 

Jak z toho ven?

Jakmile vás přepadne stres, nebo se chcete jen večer v klidu prodýchat, začněte dýchat do břicha!

Ideálně si začněte počítat:

  • Nádech na 3
  • Výdech na 5

Nádech: 1.....2.....3

Výdech: 1......2....3.....4......5

Nádech: 1.....2.....3

Výdech: 1......2....3.....4......5

Kam dál?

Chtěli byste se dozvědět mnohem více ohledně práce se stresem?  🤔🤔🤔

Klikněte na tlačítko níže a nechte si zaslat sérii podcastů ZDARMA. 🔈🔈🔈

V této séri vám ukáži nejlepší tipy a triky jak se zbavit stresu. Plus vám odhalím nejčastější mýty, které kolují po internetu. 👍👍👍