CHCETE SKONCOVAT SE STRESEM?

ŠTVE VÁS NEUSTÁLÝ KAŽDODENNÍ STRES?

NAUČTE SE S NÍM PRACOVAT A DEJTE MU SBOHEM JEDNOU PROVŽDY!

CHCETE SKONCOVAT SE STRESEM?

ŠTVE VÁS NEUSTÁLÝ KAŽDODENNÍ STRES?

NAUČTE SE S NÍM PRACOVAT A DEJTE MU SBOHEM JEDNOU PROVŽDY!

CO JE TO TEN STRES? 🤔

🔴 Stres je poptávka po změně (určitá forma adaptace)

V našem životě existují situace a události, na které se musíme adaptovat. Krásným příkladem je kolona aut. Když jedu do práce a tzv. ''chytnu'' kolonu, tak se musím adaptovat na to, že přijedu pozdě.

Jiným krásným příkladem může být návštěva lékaře. Spousta lidí se bojí navštívit lékaře. Bojí se vyšetření, bolesti, špatné diagnózy atd. V tomto případě se opět jedná o adaptaci na danou situaci.

Posledním takovým příkladem může být strach/stres z veřejného vystupování. Člověk je zkrátka postaven před určitý ''problém'' a snaží se na něj adaptovat. V tomto případě, že bude muset přednášet před velkým počtem lidí.

🔴 Stres je poptávka po změně (určitá forma adaptace)

V našem životě existují situace a události, na které se musíme adaptovat. Krásným příkladem je kolona aut. Když jedu do práce a tzv. ''chytnu'' kolonu, tak se musím adaptovat na to, že přijedu pozdě.

Jiným krásným příkladem může být návštěva lékaře. Spousta lidí se bojí navštívit lékaře. Bojí se vyšetření, bolesti, špatné diagnózy atd. V tomto případě se opět jedná o adaptaci na danou situaci.

Posledním takovým příkladem může být strach/stres z veřejného vystupování. Člověk je zkrátka postaven před určitý ''problém'' a snaží se na něj adaptovat. V tomto případě, že bude muset přednášet před velkým počtem lidí.

🔺Celou cestu adaptace si můžete představit jako takový ''kolejový trojúhelník''. 🔺

  • 1
    Začátek cesty
    Na začátku začínáte ve svých zaběhnutých kolejích (🟢zelená barva). Jste v klidu, nic vás netrápí.
  • 2
    Nástup stressoru
    Najednou se do vaší cesty postaví stressor - situace/událost, na kterou je třeba se adaptovat. Ten vás tzv. ''vykolejí'' z vašich zaběhnutých kolejí a pošle na koleje ''stresu'' (🔴červené koleje)
  • 3
    Cesta stresu
    V tuto chvíli se dostali na druhou kolej. Je to kolej, ve které se necítíte komfortně. Začínáte pociťovat náhlé příznaky stresu - pocení se 😰, motání hlavy 🤢, bušení srdce 💓...
  • 4
    Kulminace stresu
    Žádná křivka neroste do nebe. Se stresem je to podobné. Po určité době dojde k tomu, že křivka úzkosti se dostane do nejvyššího bodu a dále již nestoupá. Na této pozici se může udržovat různě dlouho.
  • 5
    Cesta adaptace
    Po nějaké době se na danou situaci/událost, která vás na začátku vykolejila, začínáte adaptovat (🟠oranžová kolej). Stres vám pomalu a jistě ustupuje a začínáte se cítit lépe.
  • 6
    Totální adaptace
    Nakonec se dostanete zpátky na svou starou kolej (🟢zelená barva). V tuto chvíli jste si tzv. na danou situaci/událost plně adaptovaní. Nedělá vám již větší problém a berete jej jako součást života.

🔴 Není cílem kompletně vymazat stres ze svého života. Cílem by mělo být to, že když vás určitá situace/událost vykolejí a vy se dostanete na vedlejší kolej (🔴červené barvy), tak se musíte umět čím jak nejrychleji dostat na kolej oranžovou 🟠 a následně zpět na zelenou 🟢.

Důvod je prostý. Čím déle budete ve stresu (setrvání na červené koleji 🔴), tím více pocítíte jeho negativní zdravotní důsledky. ❌

PRACUJTE S PŘÍČINOU. 👍 NIKOLIV S NÁSLEDKY STRESU! ❌

PRACUJTE S PŘÍČINOU. NIKOLIV S NÁSLEDKY STRESU! ❌

Představte si váš život jako pyramidu. Pokud je jedna z kostek ⬛ pyramidy porušena nebo špatně položena, tak to celou pyramidu rozkymácí ❌. Příčina tedy leží právě v té poškozené kostce ⬛ . Nesmíte se tedy dívat na stres jako na celek, ale je potřeba se dívat na ni jako na jednotlivé díly skládačky (kostky pyramidy), které hrají ve stresu důležitou roli. 🧱🧱🧱🧱

🟢 Tip č.1 - ZVÝŠENÍ SEBEVĚDOMÍ 🦹🏻‍♂️

Nízké sebevědomí je výsledek toho, že na sebe máme ⬆️ VYSOKÉ nároky. Snažíme se být DOKONALÍ. Víte, co má společného dokonalost a komunismus?

  • Dokonalost je něco jako komunismus. Můžete ji budovat, ale nikdy ji nevybudujete úplně. ❌

Dalším důvodem, proč mají lidé nízké sebevědomí, je odkládání věcí. Respektive slovíčko AŽ. ⏳

  •  budu velký, budu dělat toto a toto...
  • AŽ budu mít našetřené peníze, udělám toto a toto...
  • AŽ mi děti odrostou, začnu podnikat.

Právě toto odkládání ⏳ věcí má velký vliv na naše sebevědomí. 🦹🏻‍♂️ Říkáme si, že něco začneme dělat později, nicméně ono nám to někde v hlavě šrotuje, že nejsme schopni to začít dělat hned. Sami sobě tím v podstatě říkáte, že jste neschopní. Tím pádem vás to začíná srážet na kolena a výsledkem je známý stres. 😰

Jak z toho ven? 🤔

Přestaňte mít na sebe přehnané nároky. 

  • Nemůžete být dokonalí. ✅
  • Každý má chyby. ✅
  • Neběhejte za dokonalostí. Nikdy ji nedoženete. Nikdo není dokonalý. ✅

Vymažte si z hlavy slovíčko AŽ. ⏳

  • Pokud chcete něco udělat, udělejte to hned. ✅
  • Není lepší chvíle než TEĎ. ✅
  • Neodkládejte věci na později. ✅

Soustřeďte se na věci, ve kterých jste dobří. 👌🏻

  • Sepište 20 věcí na papír, které se vám v poslední době povedly.
  • Tento papír si vyfoťte do telefonu. 📲
  • Když si budete připadat k ničemu, tak si danou fotku prohlédněte. 👁️

🟢 Tip č.1 - ZVÝŠENÍ SEBEVĚDOMÍ 🦹🏻‍♂️

Nízké sebevědomí je výsledek toho, že na sebe máme ⬆️ VYSOKÉ nároky. Snažíme se být DOKONALÍ. Víte, co má společného dokonalost a komunismus?

  • Dokonalost je něco jako komunismus. Můžete ji budovat, ale nikdy ji nevybudujete úplně. ❌

Dalším důvodem, proč mají lidé nízké sebevědomí, je odkládání věcí. Respektive slovíčko AŽ. ⏳

  •  budu velký, budu dělat toto a toto...
  • AŽ budu mít našetřené peníze, udělám toto a toto...
  • AŽ mi děti odrostou, začnu podnikat.

Právě toto odkládání ⏳ věcí má velký vliv na naše sebevědomí 🦹🏼‍♂️. Říkáme si, že něco začneme dělat později, nicméně ono nám to někde v hlavě šrotuje, že nejsme schopni to začít dělat hned. Sami sobě tím v podstatě říkáte, že jste neschopní. Tím pádem vás to začíná srážet na kolena a výsledkem je známý stres. 😰

Jak z toho ven? 🤔

Přestaňte mít na sebe přehnané nároky. 

  • Nemůžete být dokonalí. ✅
  • Každý má chyby. ✅
  • Neběhejte za dokonalostí. Nikdy ji nedoženete. Nikdo není dokonalý. ✅

Vymažte si z hlavy slovíčko AŽ. ⏳

  • Pokud chcete něco udělat, udělejte to hned. ✅
  • Není lepší chvíle než TEĎ. ✅
  • Neodkládejte věci na později. ✅

Soustřeďte se na věci, ve kterých jste dobří. 👌🏻

  • Sepište 20 věcí na papír, které se vám v poslední době povedly.
  • Tento papír si vyfoťte do telefonu. 📲
  • Když si budete připadat k ničemu, tak si danou fotku prohlédněte. 👁️

🟠 Tip č.2 - SPRÁVNĚ DÝCHEJTE PŘI STRESU 🫁

Pamatujete, co se říká, když jste ve stresu? Zhluboka ⬆️ se nadechni! Nádech ⬆️ a výdech⬇️. Výborně!  Pokud jste takhle postupovali, tak jste to dělali naprosto špatně ❌❌❌. Hned vám vysvětlím proč.

Odkud pochází stres? Z mozku 🧠. Co potřebuje mozek na svůj provoz? Kyslík 🌬️. Pakliže budete zhluboka dýchat, tak mu kyslíku dodáte hodně! Budete tím pádem více ve stresu!

Kdybych to měl zjednodušit. Je to něco podobného, jako byste naleli benzín ⛽ do ohně 🔥. Co se stane, když budete lít benzín do ohně ⛽🔥? Ohneň bude větší a větší. 🔥🔥🔥

Co se tedy stane, když budete při stresu hluboce dýchat? Stres bude vetší a větší. 😰😰😰

Jak z toho ven? 🤔

Jakmile vás přepadne stres, nebo se chcete jen večer v klidu prodýchat, začněte dýchat do břicha!

Ideálně si začněte počítat:

  • Nádech na 3
  • Výdech na 5

Nádech: 1.....2.....3

Výdech: 1......2....3.....4......5

Nádech: 1.....2.....3

Výdech: 1......2....3.....4......5

🟠 Tip č.2 - SPRÁVNĚ DÝCHEJTE PŘI STRESU 🫁

Pamatujete, co se říká, když jste ve stresu? Zhluboka ⬆️ se nadechni! Nádech ⬆️ a výdech⬇️. Výborně!  Pokud jste takhle postupovali, tak jste to dělali naprosto špatně ❌❌❌. Hned vám vysvětlím proč.

Odkud pochází stres? Z mozku 🧠. Co potřebuje mozek na svůj provoz? Kyslík 🌬️. Pakliže budete zhluboka dýchat, tak mu kyslíku dodáte hodně! Budete tím pádem více ve stresu!

Kdybych to měl zjednodušit. Je to něco podobného, jako byste naleli benzín ⛽ do ohně 🔥. Co se stane, když budete lít benzín do ohně ⛽🔥? Ohneň bude větší a větší. 🔥🔥🔥

Co se tedy stane, když budete při stresu hluboce dýchat? Stres bude vetší a větší. 😰😰😰

Jak z toho ven? 🤔

Jakmile vás přepadne stres, nebo se chcete jen večer v klidu prodýchat, začněte dýchat do břicha!

Ideálně si začněte počítat:

  • Nádech na 3
  • Výdech na 5

Nádech: 1.....2.....3

Výdech: 1......2....3.....4......5

Nádech: 1.....2.....3

Výdech: 1......2....3.....4......5

Pomáhám lidem učit se, jak pracovat se stresem a žít tak spokojenější život...🏖️

Kdo je Petr Hovorka? 🤔

  • Zakladatel AKADEMIE STRESU 👨🏻‍💻
    Akademie Stresu vznikla za účelem pomoci lidem, kteří často musí čelit stresu v každodenním životě. Cílem je naučit lidi chápat stres a umět s ním pracovat.
  • Student medicíny 💉
  • Bývalý tenisový hráč 🎾
    3. hráč v ČR a 20. hráč v Evropě v kategorii do 14 let.

V ČEM VÁM RÁD POMOHU? ✅

  • Pomohu vám na cestě za šťastnějším životem 🍃
  • Pomohu vám odstranit příčinu stresu 🤷🏻‍♂️
  • Pomohu vám pochopit stres 👍🏻
  • Naučím vás mentální techniky na redukci stresu 🧠
  • Naučím vás dechové techniky na redukci stresu 🫁
  • Vysvětlím, proč se vám neustále nedaří zbavit stresu 🙄
  • Řeknu vám nejčastější mýty, které kolují kolem práce se stresem 😮

REFERENCE 🗣️

Celý systém v klubu hodnotím jako velice povedený. Konečně jsem dokázala stres pochopit, jak funguje a také vím přesně, jakým způsobem ho zredukovat.
Adéla Kučerovámarketing
Oceňuji obrovské množství tréninků, které jsou v klubu přítomné. Jak říká Petr, ne každému padne stejná technika. Je skvělé, že jich je tam tolik a že si člověk může vybrat.
Milan Němecfinanční poradce
Jsem velice ráda, za všechny rady, které dostávám v klubu. Velice cením i osobní přístup a zodpovězení každé otázky. B. Černá
Barbora Černámateřská dovolená
Díky jednoduchým návodům, které se daly jednoduše pochopit, mohu za sebe říct, že jsem ve svých 30ti letech konečně dokázala zatočit se stresem.
Martina Krejčíučitelka v MŠ
Rád bych touto cestou poděkoval Petrovi za skvěle připravené tréninky, které mi hodně pomohly v práci se stresem.
Richard KonečnýIT specialista
Mé hodnocení je jednoznačně pozitivní. Líbí se mi skvěle připravená videa i bonusy zdarma. Na konci každé lekce je zopakování pro připomenutí. Skvělým pomocníkem jsou také PDF pracovní listy.
Patricie Maláasistentka ředitele
Již dlouhé roky jsem se snažila nalézt lék na stres. Akademie Stresu mi s tím velice pomohla. Skvělé a srozumitelně postavené tréninková videa jsou naprosto skvělá.
Vendula Procházkováúčetní
Za poslední dobu jsem zkusila různé techniky na snížení stresu - jak zdarma, tak placené. Jednoznačně mohu říct, že obsah, který dává Akademie stresu je nejobsáhlejší a nejhodnotnější, který jsem vyzkoušela.
Barbora KrálováVýživový poradce

REFERENCE 🗣️

Celý systém v klubu hodnotím jako velice povedený. Konečně jsem dokázala stres pochopit, jak funguje a také vím přesně, jakým způsobem ho zredukovat.
Adéla Kučerovámarketing
Oceňuji obrovské množství tréninků, které jsou v klubu přítomné. Jak říká Petr, ne každému padne stejná technika. Je skvělé, že jich je tam tolik a že si člověk může vybrat.
Milan Němecfinanční poradce
Jsem velice ráda, za všechny rady, které dostávám v klubu. Velice cením i osobní přístup a zodpovězení každé otázky. B. Černá
Barbora Černámateřská dovolená
Díky jednoduchým návodům, které se daly jednoduše pochopit, mohu za sebe říct, že jsem ve svých 30ti letech konečně dokázala zatočit se stresem.
Martina Krejčíučitelka v MŠ

Ukázka mé práce

Kam dál?

Chtěli byste se dozvědět mnohem více ohledně práce se stresem?  🤔🤔🤔

Klikněte na tlačítko níže a nechte si zaslat sérii podcastů ZDARMA. 🔈🔈🔈

V této séri vám ukáži nejlepší tipy a triky jak se zbavit stresu. Plus vám odhalím nejčastější mýty, které kolují po internetu. 👍👍👍